YANCI O`ZBEKISTON YOSHLARINING KOMMUNIKATIV SAVODXONLIGINI TA’MINLASHDA DARS MATERIALLARINI TANLASH.
Keywords:
Kalit soʻzlar: Dars jarayoni, kompyuter, proektor, electron doska, internet tarmogi, oʻqituvchi, oʻquvchi, differensia yondashuv, zamonaviy-motivatsion metodlar, IQ testlari, kreativlik, darsliklar, integratsiya. O‘quvchining kommunikativ savodxonlikka oid ko‘nikma va malakalari barcha fanlardan beriladigan ta’lim natijasining maxsulidir. Chunki, ona tili, o‘qish, matematika, odobnoma, badiiy mehnat, musika, tabiatshunoslik darslarida shakllangan bilim, ko‘nikma va malakalar kommunikativ faoliyat orkali namoyon buladi. Ularning fiziologik mexanizmi ikkinchi signal sistemasining reflektor tizimidir.Abstract
Annotatsiya:Mazkur maqolada o‘quvchilarining bilim, malaka va ko‘nikmalari
kommunikativ faoliyati namoyon bo‘lishi, oʻquvchilarning oʻqitish va jodiy
qobilyatlarinrivojlantirishda IQ testlari asosida oʻquvchilarnin bilimini aniqlash va
ularni guruhlarga ajratish, oʻzbek va chet el olimlarining tadqiqotlaridan foydalanish
haqidagi fikrlarini oʻrganib tahlil qilish, dars jarayonida yangi innovatsion metodlardan
foydalanishi kerakligi va kreativlik asosida har bir fan oʻqituvchilari darsni toʻgri
tashkil qilinishi tahlil va natijalari haqida soʻz yuritiladi.
References
Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yhati:
1. Mirziyoev SH.M. Tanqidiy tahlil, qat’iy tartib-intizom va shaxsiy javobgarlik-har
bir rahbar faoliyatining kundalik qoidasi bo’lishi kerak. T.: “O’zbekiston” -2017
yil.14 yanvarь.104 bet.
2. Mirziyoev SH.M. Buyuk kelajagimizni mard va olijanob xalqimiz bilanbirga
quramiz. T.: “O’zbekiston”2017 486 bet.
3. Raximjonovna, U. N. (2023). O ‘smir yoshidagi o ‘quvchilarda “tarbiya” fanini o
‘qitish orqali mustaqil fikrlashga o ‘rgatish. Finland International Scientific Journal
of Education, Social Science & Humanities, 11(6), 232-237.
4. Asilova, S. X. (2023). O ‘quvchilarni kasb-hunarga yo ‘naltirishning pedagogik-
psixologik mexanizimlari.
5. G.Eshchanova Sociology of preschool education: distinctive characteristics.
Science and innovation, 2 (B3), 2023. 333-337. doi: 10.5281/zenodo.7764475.
(2023).
6. Ikromjonovna, J. S. Boshlang‘ich sinflarga ta’lim berish jarayonida zamonaviy
metod va vositalarning ahamiyati. qo‘qon universiteti xabarnomasi, 581-
583.(2023).
7. Eraliyeva, Z. MTT ning maktabga tayyorlov guruhlarida bolalarni mantiqiy
fikrlash va bahs munozarali vaziyatlarda yechim topishga va badiiy nutqqa
o‘rgatish. Talqin Va Tadqiqotlar, 1(18).
извлеchеноотhttp://talqinvatadqiqotlar.uz/index.php/tvt/article/view/19. (2023).
8. Komiljonova, G. N. qizi. Fanlararo bog‘lanish asosida boshlang‘ich ta’limni
amalga oshirishning o‘ziga xos xususiyatlari. Educational Research in
Universal Sciences, 2(12), 198–201. Retrieved from
http://erus.uz/index.php/er/article/view/5505. (2023).
9. Abduraxmonova, N. A. qizi. (2023). Bo‘lajak boshlang‘ich sinf
o‘qituvchilarining ijodiy faoliyatini rivojlantirish pedagogik muammo sifatida.
Educational Research in Universal Sciences, 2(12), 208–211.
10. Sh. Kenjayev “Bo`lajak o`qituvchilarni o`quvchliarga axloqiy taaarbiya berishga
tayyorlash tizimini takomillashtirish. Diss.,-2022 y.
11. Sh. Kenjayev. Ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish metodikasi. O’quv
qo’llanma. T,.2024 y
12. Ganiyeva, Muborak. "Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат
Мирзиёевнинг БМТ Бош Ассамблеясининг 72-сессиясидаги нутқини
ўрганиш бўйича илмий-оммабоп рисола."Архив научных
исследований(2019).
13. Ganiyeva, Muborak. "Использование педагогических и информационных
приёмов в обучении предмета «Обществоведение»."Архив научных
исследований(2020).
14. Ganiyeva, Muborak. "«Шахс ва жамият» фани–тарихий, ҳуқуқий ва фалсафий
тушунчаларни ёритиш мезони."Архив научных исследований(2020).
15. Makhamov, A. Y. (2019). The importance of the physical training in shaping
healthe lifestyles for prospectuve teachers”. Scientific and Technical Journal of
Namangan Institute of Engineering and Technology, 1(10), 368-374.
16. Yuldashevich, M. A. (2020). Shaping of the healthy lifestyle culture in
physical education for our future teachers. European Journal of Research
and Reflection in Educational Sciences, 8.