ALISHER NAVOIYNING MA’NAVIY MEROSI VA UNDAGI PEDOGOGIK QARASHLAR

Authors

  • Rahimberdiyeva Xurshida A’loxon qizi Author

Keywords:

Kalit so’zlar: Zahiriddin Muhammad Bobur, turkiy til, eski o`zbek adabiy tili, Xondamir, komil inson g‘oyasi, “hayot chirog‘i”.

Abstract

Vatanimiz  tarixida  va  bugunida  o’z  o’rniga  ega  bo’lgan  buyuk 
mutafakkirlarimiz  tomonidan  ilgari  surilgan  dono  fikrlari,  o`gitlari  va  ijodiy 
yutuqlarini o`rganish xalqimizning ma’naviy dunyosini kengaytirishda beqiyos o’ringa 
ega.  Shuningdek,  yoshlarning  kamol  topishida  va  jamiyatda  o’z  o’rinlariga  ega 
bo’lishida  muhim  vositalardan biri  sanaladi.  Sharq  xalqlarining  ma’naviy  merosida 
o’zining asarlari bilan nom qozongan va mumtoz adabiyotning tipik nomoyondalaridan 
biri,  komil  inson  g’oyasining  tashabbuskori,  buyuk  mutafakkir  Alisher  Navoiy 
merosini tadqiq etish va undan faoliyati davomida foydalanish har bir pedagogning 
vazifasi hisoblanadi. Buyuk allomaning hamma asarida tarbiya va ta’lim haqida fiklar 
juda ham ko’p va ularda insonparvarlik g`oyalari bosh o`rinda turadi. Mutafakkirning 
fikricha, inson eng oliy hilqat bo’lib, bu dunyoda hammadan yuksak, aziz va qadrli 
hisoblanadi.  Shunday  ekan,  Alisher  Navoiyning  barcha  asarlari  yosh  avlodni 
tarbiyalashda muhim manbalardan biridir. 

References

REFERENCES

1. Tog‘aymurodov.M. Alisher Navoiy bola tarbiyasi xususida. JOURNAL OF NEW

CENTURY INNOVATIONS/http://www.newjournal.org/2023.

2. Sirojiddinov. Sh. «Alisher Navoi and the XXI century». The Materials of the

International Scientific-Theoretical Conference on the Theme. Toshkent, 2021.

3. Maтyoqubova .Т. Alisher Navoiy hayoti va ijodi//O’quv qo’llanma. Тoshkent,

2009.

4. Jabborova. G. Yosh avlodni ma’naviy barkamol etib tarbiyasida Alisher Navoiy

merosining muhim ahamiyati. "Oriental Art and Culture" Scientific-Methodical

Journal, 2020.

5. Alisher Navoiy. Mahbub ul-qulub. To‘la asarlar to‘plami. 10 jildlik, 9-jild. –

Toshkent: G‘afur G‘ulom nomidagi nashriyot-matbaa ijodiy uyi, 2011.

6. Alisher Navoiy. Navodiru-sh-shabob. To‘la asarlar to‘plami. 10 jildlik, 2-jild. –

Toshkent: G‘afur G‘ulom nomidagi nashriyot-matbaa ijodiy uyi, 2011.

7. Ғиёсиддин Хондамир. Макорим ул-ахлоқ. – Т.: Akademnashr, 2018. – 372 б.

8. Avaznazarov O.R. The role of the image of Saki in the Navoi’s literary and

historical mission. International Journal of Anglisticum. Literature, Linguistics and

Interdisciplinary Studies. Volume: 9 / Issue: 3 / – Maсedonia, 2020.

9. Авазназаров О.Р. Image of wine in lyrics of Navoi. Ўзбекистонда хорижий

тиллар. – 2019. – № 1.

10. Avaznazarov O.R. The role of the image of Saki in the poem “Hayratu-l-abror”.

Sheffield, 2019.

11. Авазназаров О.Р. “Фарҳод ва Ширин”да соқий образи. Алишер Навоий ва

XXI аср: Тез. Халқ– Тошкент, 2020.

12. Авазназаров О.Р. “Лайли ва Мажнун” достонида соқий образи. Тез. Халқ.

Илм.амал.конф. 5-6 март 2020. – Бухоро, 2020.

Published

2025-01-21

How to Cite

Rahimberdiyeva Xurshida A’loxon qizi. (2025). ALISHER NAVOIYNING MA’NAVIY MEROSI VA UNDAGI PEDOGOGIK QARASHLAR . Ta’lim Innovatsiyasi Va Integratsiyasi, 37(3), 19-25. https://journal-web.uz/index.php/06/article/view/150

Similar Articles

21-30 of 193

You may also start an advanced similarity search for this article.