MEHNAT BOZORIGA KIRIB KELAYOTGAN ZAMONAVIY KASBLARGA YO‘NALTIRISH.
Keywords:
Kalit so‘zlar: zamonaviy kasblar, mehnat bozori, kasb-hunarga yo‘naltirish, diagnostik, rivojlantiruvchi, IT, sun'iy intellekt, qiziqish, qobiliyat.Abstract
Annotatsiya: Ushbu maqolada umumta'lim maktablarida o‘quvchilarni
zamonaviy kasblarga yo‘naltirish ishlari, o‘quvchilarda zamonaviy kasblar haqidagi
ko‘nikmalarni shakllantirish, shuningdek, ushbu ishlarni ilmiy-uslubiy asosda tashkil
etishning ahamiyatlari muhokama qilinadi. Maqolada barcha pedagoglar va ta'lim
tizimi ishtirokchilari uchun foydali bo‘lgan asosiy jihatlar yoritilgan.
References
ADABIYOTLAR RO‘YXATI
1. Kaykovus. (X. asr). Qobusnoma. Toshkent: O‘qituvchi nashriyoti.
2. Shavkat Mirziyoyev. (2020). O‘zbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta'lim-
tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida PF-6108
son farmoni.
3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni. (2022). 2022-2026 yillarda
maktab ta'limini rivojlantirish bo‘yicha milliy dasturi PF-134 son.
4. Vazirlar Mahkamasi. (2022). Umumiy o‘rta ta'lim muassasalarining 10-11 sinf
o‘quvchilarini kasb-hunarga tayyorlash chora-tadbirlari to‘g‘risida 792-son
qarori.
5. Maktabgacha va Maktab ta'limi vazirligi. (2023). Kasbga yo‘naltirish tizimi va
ta'lim dasturlarining samaradorligi 238-son qarori.
6. D.J. Guzman. (2020). Zamonaviy kasblar va mehnat bozorining evolyutsiyasi.
International Journal of Education and Employment, 12(3), 45-58.
7. Kuzmin, S. & Petrova, I. (2018). Kasbga yo‘naltirish va uning ta'limdagi roli.
Pedagogik texnologiyalar va innovatsiyalar, 6(1), 112-124.
8. Toshkent davlat pedagogika universiteti. (2021). Kasbga yo‘naltirish va uning
zamonaviy metodlari. Toshkent: TDPU nashriyoti.
9. Mukhamedova, G. (2019). Mehnat bozorida talab qilingan kasblar va ularga
yo‘naltirish. Ta'lim sohasidagi yangiliklar va ilmiy tadqiqotlar, 14(2), 30-40.
10. T. Khasanov. (2020). O‘quvchilarni zamonaviy kasblarga tayyorlash va kasbga
yo‘naltirishda interaktiv metodlar. O‘zbekiston ta'limi va innovatsiyalar, 8(3), 77-
88.