MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALARNING AQLIY RIVOJLANISHIDA MENTAL ARIFMETIKANING AHAMIYATI.

Authors

  • Yo’ldosheva Nilufar Author
  • Sharopova Amira Author

Keywords:

KALIT SO’ZLAR: Mental arifmetika, xotira, e’tibor, diqqat, raqamlarni tasavvur qilish, aqliy rivojlanish.

Abstract

ANNOTATSIYA. Ushbu maqola maktabgacha yoshdagi bolalarning aqliy rivojlanishida mental arifmetikaning ahamiyatini o‘rganishga bag‘ishlangan. Maktabgacha ta'lim davrida bolalar o‘zlarining fikrlash, xotira, e'tibor va mantiqiy fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirish uchun muhim bosqichlarni o‘tadilar. Mental arifmetika, ya'ni hisoblashni ongli ravishda amalga oshirish, bolalarning matematik ko‘nikmalarini tez va samarali ravishda rivojlantirishga yordam beradi. Ushbu maqolada mental arifmetikaning asosiy prinsiplari, uning bolalarning aqliy rivojlanishiga ta'siri, mashg‘ulotlar va o‘yinlar orqali amalga oshirilishi, shuningdek, ota-onalar va tarbiyachilarning roli haqida batafsil ma'lumot beriladi. Mental arifmetika bolalarning e'tiborini, xotirasini va mantiqiy fikrlashini kuchaytirib, ularning umumiy aqliy rivojlanishiga ijobiy ta'sir ko‘rsatadi. Maqola, shuningdek, bolalarning mental arifmetika orqali o‘z ko‘nikmalarini rivojlantirishlari uchun amaliy maslahatlar va tavsiyalarni ham o‘z ichiga oladi. Natijada, mental arifmetika maktabgacha yoshdagi bolalarning aqliy rivojlanishida muhim vosita sifatida namoyon bo‘ladi.

Author Biographies

  • Yo’ldosheva Nilufar

    Xalqaro Nordik Universiteti Talim tarbiya nazaryasi va metodikasi Maktabgacha talim yònalishi 2 kurs magistranti

  • Sharopova Amira

    Xalqaro Nordik Universiteti Talim tarbiya nazaryasi va metodikasi Maktabgacha talim yònalishi 2 kurs magistranti

Published

2025-01-23

How to Cite

MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALARNING AQLIY RIVOJLANISHIDA MENTAL ARIFMETIKANING AHAMIYATI. (2025). Yangi O’zbekiston Taraqqiyotida Tadqiqotlarni o’rni Va Rivojlanish Omillari, 15(2), 221-224. https://journal-web.uz/index.php/05/article/view/299