SHARQ TILLARINI O’QITISHDA BAHOLASH VA NAZORAT QILISH: XORIJIY TAJRIBALAR.
Abstract
Anotatsiya. Ushbu maqolada Sharq tillarini oʻqitishda baholash va nazorat
qilishning ahamiyati va xorijiy tajribalar tahlil qilingan. AQSh, Xitoy, Yaponiya va
Yevropa davlatlarining baholash usullari, jumladan, ACTFL, HSK, JLPT va CEFR
tizimlari haqida maʼlumot berilgan. Zamonaviy texnologiyalarni qo‘llashning
afzalliklari, jumladan, onlayn platformalar va sunʼiy intellekt yordamida
avtomatlashtirilgan baholash tizimlari muhokama qilingan. Maqolada O‘zbekiston
taʼlim tizimiga ushbu tajribalarni tatbiq etish yo‘llari va milliy taʼlim sifatini oshirish
bo‘yicha tavsiyalar berilgan.
References
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Yoshlarni xorijiy tillarga o‘qitishni
takomillashtirish to‘g‘risida”gi qarori, 2021-yil 19-may.
2. “CEFR – Xalqaro til o‘rgatish tizimi asoslari”. Yevropa Kengashi nashrlari, 2001-
yil.
3. ACTFL. “Xalqaro til o‘rgatish kengashi tavsiyalari”. Vashington, 2012-yil.
4. Hanyu Shuiping Kaoshi (HSK) haqida qo‘llanma. Xitoy Konfutsiy Instituti
Boshqaruvi, 2021-yil.
5. “Yapon tili testlari bo‘yicha qo‘llanma”. Yaponiya Ta’lim vazirligi, 2020-yil.
6. Nurmurodov A. “Sharq tillarini o‘qitishda xalqaro baholash tizimlari”. Toshkent,
2022-yil.
7. Karimova S. “Baholash va nazoratning dolzarb masalalari”. Samarqand, 2021-yil.
8. Xudoyberdiyeva M. “Innovatsion texnologiyalar va ta’lim”. Toshkent, 2020-yil.
9. Usmonov O. “O‘zbekiston ta’lim tizimida baholash metodlari”. Toshkent, 2021-yil.
10. Chapelle C. A. “Ikkinchi til o‘rgatishda baholash tizimlari”. Kembrij, 2018-yil.