PSIXIK-NUTQIY RIVOJLANISHDA ORTDA QOLGAN BOLALAR
Keywords:
Kalit so‘zlar: Psixik-nutqiy rivojlanish, nutqiy buzilishlar, defektologiya, maxsus pedagogika, diagnostika, korreksiya, psixologik-pedagogik yondashuv, rivojlanish nuqsonlari, maxsus ta’lim.Abstract
Annotatsiya 
Mazkur  maqolada  psixik-nutqiy  rivojlanishda  ortda  qolgan  bolalarning 
xususiyatlari,  ularning  rivojlanishida  kuzatiladigan  muammolar,  diagnostika  va 
korreksion-pedagogik  yondashuvlar  bayon  etiladi.  Psixik-nutqiy  rivojlanishning 
buzilishiga ta’sir etuvchi omillar, klinik-pedagogik tasnifi, shuningdek, maxsus ta’lim 
va  tarbiya  metodlari  asosida  bolalarning  rivojlanishini  qo‘llab-quvvatlash  usullari 
tahlil qilinadi. Tadqiqot natijalari maxsus muassasalar va umumiy ta’lim muassasalari 
uchun  metodik  tavsiyalar  bilan  boyitilgan  bo‘lib,  ularni  amaliyotda  qo‘llashning 
ahamiyati  yoritiladi.  Ushbu  maqola  psixologiya,  pedagogika  va  defektologiya 
yo‘nalishidagi mutaxassislar, talaba va o‘qituvchilar uchun mo‘ljallangan. 
References
Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yxati
1. Abduqodirov, A.A. (2019). Maxsus pedagogika asoslari. Toshkent: O‘zbekiston
milliy entsiklopediyasi nashriyoti.
2. Karimova, V.S. (2020). Psixologik diagnostika va korreksiya metodlari. Toshkent:
Ilm ziyo nashriyoti.
3. Yusupov, M.Y. (2018). Nutq va psixik rivojlanish buzilishlarining korreksiyasi.
Toshkent: Fan nashriyoti.
4. Yo‘ldosheva, Z.M. (2021). Maktabgacha yoshdagi bolalarda nutqiy rivojlanish
kechikishlari. Toshkent: Sharq nashriyoti.
5. Ismoilov, S.I. (2017). Defektologiyada diagnostika va reabilitatsiya. Toshkent:
O‘qituvchi nashriyoti.
6. Qo‘chqorova, N.K. (2019). Logopediya asoslari. Toshkent: Yangi avlod
nashriyoti.