PSIXIK-NUTQIY RIVOJLANISHDA ORTDA QOLGAN BOLALAR
Keywords:
Kalit so‘zlar: Psixik-nutqiy rivojlanish, nutqiy buzilishlar, defektologiya, maxsus pedagogika, diagnostika, korreksiya, psixologik-pedagogik yondashuv, rivojlanish nuqsonlari, maxsus ta’lim.Abstract
Annotatsiya
Mazkur maqolada psixik-nutqiy rivojlanishda ortda qolgan bolalarning
xususiyatlari, ularning rivojlanishida kuzatiladigan muammolar, diagnostika va
korreksion-pedagogik yondashuvlar bayon etiladi. Psixik-nutqiy rivojlanishning
buzilishiga ta’sir etuvchi omillar, klinik-pedagogik tasnifi, shuningdek, maxsus ta’lim
va tarbiya metodlari asosida bolalarning rivojlanishini qo‘llab-quvvatlash usullari
tahlil qilinadi. Tadqiqot natijalari maxsus muassasalar va umumiy ta’lim muassasalari
uchun metodik tavsiyalar bilan boyitilgan bo‘lib, ularni amaliyotda qo‘llashning
ahamiyati yoritiladi. Ushbu maqola psixologiya, pedagogika va defektologiya
yo‘nalishidagi mutaxassislar, talaba va o‘qituvchilar uchun mo‘ljallangan.
References
Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yxati
1. Abduqodirov, A.A. (2019). Maxsus pedagogika asoslari. Toshkent: O‘zbekiston
milliy entsiklopediyasi nashriyoti.
2. Karimova, V.S. (2020). Psixologik diagnostika va korreksiya metodlari. Toshkent:
Ilm ziyo nashriyoti.
3. Yusupov, M.Y. (2018). Nutq va psixik rivojlanish buzilishlarining korreksiyasi.
Toshkent: Fan nashriyoti.
4. Yo‘ldosheva, Z.M. (2021). Maktabgacha yoshdagi bolalarda nutqiy rivojlanish
kechikishlari. Toshkent: Sharq nashriyoti.
5. Ismoilov, S.I. (2017). Defektologiyada diagnostika va reabilitatsiya. Toshkent:
O‘qituvchi nashriyoti.
6. Qo‘chqorova, N.K. (2019). Logopediya asoslari. Toshkent: Yangi avlod
nashriyoti.