TARIXNI O‘RGATISHDA O‘QUVCHILARNI MILLIY VA JAHON MADANIYATLARI BILAN TANISHTIRISHNING AHAMIYATI VA METODLARI
Keywords:
Kalit so‘zlar. Tarix, jahon, shaxsiyat, madaniy, milliy, madaniy, ta’lim;Abstract
ANNOTATSIYA Mazkur ilmiy  maqola tarixni o‘qitish jarayonida milliy va 
jahon madaniyatlari o‘rtasidagi bog‘liqlikni o‘rganadi. Maqolada tarixning faqat milliy 
darajada o‘rgatishning cheklovlari, shuningdek, tarixni global miqyosda o‘rgatishning 
o‘quvchilarga qanday foyda keltirishi haqida so‘z yuritiladi. Milliy tarixni o‘rgatishda 
o‘quvchilarni  o‘z  yurtining  madaniy  merosi  bilan  tanishtirish,  ularni  o‘zligini 
anglashga va madaniyatni qadrlashga undaydi. Shu bilan birga, jahon tarixini o‘rganish 
o‘quvchilarga turli xalqlar va madaniyatlar o‘rtasidagi aloqalarni tushunishga, global 
dunyoqarashni  shakllantirishga  va  madaniyatlararo  muloqotda  bo‘lishga  yordam 
beradi. Maqolada tarixiy aloqalar, madaniy almashinuvlar va o‘zaro ta'sirlar misollari 
orqali tarixning global bog‘liqligi ko‘rsatilgan. Buyuk Ipak yo‘li, Yevropa va Osiyo 
o‘rtasidagi madaniy almashinuvlar, shuningdek, Islom, Xitoy va Yevropa ilm-fanining 
o‘zaro ta'siri misollarida tarixni o‘qitishda jahon madaniyatlarining o‘rni ta'kidlanadi. 
O‘quvchilarni milliy va jahon madaniyatlari bilan tanishtirish, ularga nafaqat tarixiy 
voqealar, balki qadriyatlar, urf-odatlar va madaniy an'analar o‘rtasidagi bog‘liqlikni 
tushunishga  yordam  beradi.  Ushbu  maqola  tarixni  o‘qitishda  milliy  va  jahon 
madaniyatlarini  integratsiyalashning  ta'lim  jarayoniga  qo‘shadigan  ahamiyatini 
ko‘rsatadi  va  o‘quvchilarda  tarixiy  bilimlarni,  madaniyatlarni  tushunishni,  global 
mas'uliyatni  va  tolerantlikni  rivojlantirishga  yordam  beradi.  Maqola  o‘qituvchilar, 
ta'lim sohasi mutaxassislari va ilmiy tadqiqot bilan shug‘ullanayotgan shaxslar uchun 
tarixni o‘qitishda yangi yondoshuvlar va metodikalarga oid qimmatli tavsiyalarni o‘z 
ichiga oladi. 
References
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR:
1. Mirziyoyev Sh.M. Qonun ustuvorligi vа inson mаnfааtlаrini tа’minlаsh – yurt
tаrаqqiyoti vа xаlq fаrovonligining gаrovi. –T.: O‘zbekiston, 2017. – 30 b.
2. Mirziyoev Sh.M. Yangi O‘zbekiston strategiyasi. – T.: O‘zbekiston, 2021. 262,
251-b.
3. Mirziyoyev Sh.M. Konstitutsiyа – erkin vа fаrovon hаyotimiz, mаmlаkаtimizni
yаnаdа tаrаqqiy ettirishning mustаhkаm poydevoridir. – T.: O‘zbekiston, 2018. –
30 b.
4. Giesecke H. Was kann die Schule zur Werteerziehung beitragen?, (Eds: Sabine
Gruehn, Gerhard Kluchert, Thomas Koinzer), Was Schule macht: Schule,
Unterricht und Werteerziehung. Basel:Beltz Verlag, 2004, p. 236.
5. O‘qituvchilar uchun metodik qo‘llanma - T.: Yangi nashr, Respublika ta’lim
markazi, 2022, - 252 b.
6. Toshev S. (2020). TARIX FANINI O’QITISHNDA ZAMONAVIY
YONDASHUVLAR. Science and Education, 1(Special Issue), 6
7. Faxriddin B., No‘monbek A. ABS SISTEMASI BILAN JIHOZLANGAN M1
TOIFALI AVTOMOBILLARNING TORMOZ SAMARADORLIGINI
MATEMATIK NAZARIY TAHLILI //International journal of scientific
researchers (IJSR) INDEXING. – 2024. – Т. 4. – №. 1. – С. 333-337.
8. Xuzriddinovich B. F. et al. ABS BILAN JIHOZLANGAN AVTOMOBILNI
TORMOZ PAYTIDA O ‘ZO ‘ZIDAN VA MAJBURIY TEBRANISHLARINI
TORMOZ SAMARADORLIGIGA TA’SIRINI TAHLIL QILISH
//ОБРАЗОВАНИЕ НАУКА И ИННОВАЦИОННЫЕ ИДЕИ В МИРЕ. – 2024. –
Т. 47. – №. 4. – С. 81-87.
9. Karshiev F. U., Abduqahorov N. ABS BILAN JIHOZLAНГАН M1 TOIFALI
AVTOMOBILLAR TORMOZ TIZIMLARINING USTIVORLIGI //Academic
research in educational sciences. – 2024. – Т. 5. – №. 5. – С. 787-791.
10. Qurbonazarov S. et al. ANALYSIS OF THE FUNDAMENTALS OF
MATHEMATICAL MODELING OF WHEEL MOVEMENT ON THE ROAD
SURFACE OF CARS EQUIPPED WITH ABS //Multidisciplinary Journal of
Science and Technology. – 2024. – Т. 4. – №. 8. – С. 45-50
11. Каршиев Фахридин Умарович, Н.Абдуқаҳоров ИЗУЧЕНИЕ
МИКРОСТРУКТУРЫ СТАЛИ В
МАТЕРИАЛОВЕДЕНИ//https://www.iupr.ru/6-121-2024
12. Xusinovich T. J., Ro‘zibayevich M. N. M1 TOIFALI AVTOMOBILLARNI
TURLI MUHITLARDA TORMOZLANISHINI TAHLIL QILISH VA
PARAMETRLARINI O ‘RGANISH.