PEDAGOGIK TADQIQOTLARNING MAZMUNI VA MOHIYATI
##semicolon##
Kalit so’zlar: pedagogik tadqiqot, ta’lim-tarbiya, ta’lim sifati, ilmiy rivojlanish##article.abstract##
Annotatsiya: Pedagogik tadqiqotlar ta'lim va tarbiya jarayonlarini ilmiy asosda
o‘rganish, takomillashtirish va samaradorligini oshirishga qaratilgan tadqiqot
faoliyatidir. Ushbu tadqiqotlar ta'limning nazariy va amaliy masalalarini hal qilish,
zamonaviy pedagogik texnologiyalarni ishlab chiqish va ularni joriy etish, shuningdek,
ta'lim tizimidagi muammolarni aniqlash hamda ularning yechimlarini topishga xizmat
qiladi. Tadqiqotlarning mazmuni ta'lim jarayonidagi subyektlar — o‘qituvchilar,
o‘quvchilar va ularning o‘zaro aloqalari bilan bog‘liq pedagogik jarayonlarni tahlil
qilishdan iborat. Mohiyat jihatidan esa pedagogik tadqiqotlar ta'lim-tarbiya metodlarini
ilmiy asoslarga tayangan holda tahlil qilish va yangilash orqali ijtimoiy ehtiyojlarga
mos ta'lim tizimini shakllantirishga qaratiladi. Bunda ta'limning psixologik, sotsiologik
va texnologik omillari inobatga olinadi. Shuningdek, tadqiqotlar natijasida olinadigan
ma'lumotlar ta'lim sifati va samaradorligini oshirish, shaxsning rivojlanish ehtiyojlarini
qondirish va jamiyatning ma'naviy-madaniy taraqqiyotiga hissa qo‘shishda muhim
ahamiyat kasb etadi.
##submission.citations##
Adabiyotlar:
1. Mirziyoyev. Sh.M. Milliy taraqqiyot yo‘limizni qat’iyat bilan davom ettirib, yangi
bosqichga ko‘taramiz. T.: O‘zbekiston, 2017
2. R.Shamsutdinov, X.Mo‘minov. O‘zbekiston tarixi. “Andijon”. 2011
3. Ahmad Aliyev Ma'naviyat, qadriyat va badiiyat (Vatan fidoyilari)Toshkent.
Akademiya. 2000 y
4. R.Tursunov. Jadidlarning Turkiston ijtimoiy-iqtisodiy holatiga qarashlari.
Oʻzbekiston tarixi.2004. 3-son.
5. Mahmudxoʻja Behbudiy. Tanlangan asarlar. Nashrga tayyorlovchi, toʻplovchi, soʻz
boshi va izohlar muallifi –B.Qosimov. T.: Ma’naviyat. 1997
6. Internet.com sayti