O‘ZBEKISTONDA LOGOPEDIYA XIZMATLARINING RIVOJLANISHI VA TA’LIM TIZIMIDAGI O‘RNI

Авторы

  • Yulchiyeva Madina Автор

Ключевые слова:

Kalit so ‘zlar: Logopediya, nutq nuqsonlari, maxsus pedagogika, ta ‘lim tizimi, O‘zbekiston, bolalar rivojlanishi, nutq terapiyasi.

Аннотация

Annotatsiya:  Ushbu  maqolada  O‘zbekistonda  logopediya  xizmatlarining 
rivojlanishi, ta’lim tizimidagi o‘rni va bolalarda nutq nuqsonlarini bartaraf etishning 
pedagogik  usullari  ko  ‘rib  chiqiladi.  Logopediya  sohasidagi  tadqiqotlar  shuni 
ko‘rsatadiki,  nutq  nuqsonlari  bolalarning  ijtimoiy,  psixologik  va  kognitiv 
rivojlanishiga salbiy ta’sir ko‘rsatadi (Paul, 2007). Maqola, O‘zbekistonda logopediya 
xizmatlarining hozirgi holati, ularning ta ‘lim tizimi bilan bog ‘liqligi va kelajakda 
rivojlanish istiqbollari haqida tahlil qiladi. 
В  данной  статье  рассматривается  развитие  логопедических  услуг  в 
Узбекистане,  их  место  в  системе  образования  и  педагогические  методы 
устранения  речевых  нарушений  у  детей.  Исследования  в  области  логопедии 
показывают,  что  речевые  нарушения  оказывают  негативное  влияние  на 
социальное, психологическое и когнитивное развитие детей (Paul, 2007). Статья 
анализирует текущее состояние логопедических услуг в Узбекистане, их связь с 
системой образования и перспективы развития в будущем.      
  This article examines the development of speech therapy services in Uzbekistan, 
their role in the education system, and pedagogical  methods for addressing speech 
disorders in children. Research in the field of speech therapy  indicates that speech 
disorders  negatively  affect  children  ‘s  social,  psychological,  and  cognitive 
development  (Paul,  2007).  The  article  analyzes  the  current  state  of  speech  therapy 
services  in  Uzbekistan,  their  connection  with  the  education  system,  and  future 
development prospects.     

Библиографические ссылки

Foydalanilgan adabiyotlar:

1. Abdullayeva, M. (2019). Bolalar nutq muammolari va ularni bartaraf etish usullari.

Toshkent: O ‘zbekiston Milliy Universiteti Noshiryoti.

2. Bishop, D. V. M. (2006). ‘What Causes Specific Language Impairment in

Children? ‘, Current Directions in Psychological Science, 15(5), pp. 217-221.

Available at: https://doi.org/10.1111/j.1467-8721.2006.00439.x

3. Halilova, N. (2020). ‘O ‘zbekiston maktabgacha ta ‘lim tizimida logopediya

xizmatlarini rivojlantirish imkoniyatlari ‘, Pedagogika va Psixologiya Jurnali, 4(1),

pp. 56-65.

4. Leonard, L. B. (2020). Children with Specific Language Impairment. Cambridge,

MA: MIT Press. Available at: https://mitpress.mit.edu/9780262043915/children-

with-specific-language-impairment/

5. Nazarova, D. (2023). ‘O‘zbekistonda logopediya xizmatlarining bugungi holati va

istiqbollari ‘, Respublika Ta ‘lim Ilmiy-Amaliy Konferensiyasi materiallari, 2(1),

pp. 98-105.

6. Paul, R. (2007). Language Disorders from Infancy through Adolescence:

Assessment and Intervention. St. Louis, MO: Elsevier Health Sciences. Available

at: https://www.elsevier.com/books/language-disorders-from-infancy-through-

adolescence/paul/978-0-323-04424-0

7. Shapiro, B. K. (2011). ‘Early Identification and Intervention for Speech and

Language Delays ‘, Pediatrics, 128(4), pp. e1000-e1006. Available at:

https://doi.org/10.1542/peds.2011-0065

8. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

9. Freud, S. (1923). The Ego and the Id. London: Hogarth Press.

10. Bowlby, J. (1969). Attachment and Loss. New York: Basic Books.

Опубликован

2025-02-09

Как цитировать

Yulchiyeva Madina. (2025). O‘ZBEKISTONDA LOGOPEDIYA XIZMATLARINING RIVOJLANISHI VA TA’LIM TIZIMIDAGI O‘RNI . TADQIQOTLAR, 55(3), 198-202. https://journal-web.uz/index.php/07/article/view/1002

Похожие статьи

1-10 из 305

Вы также можете начать расширеннвй поиск похожих статей для этой статьи.